Kérdése van a tagsággal kapcsolatban?

06-23/365-666  |  info@minke.hu

Mutasd a menüt

Reklámadó mértékének változása

 2015. 07.05. nappal változott a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény.

 

Az adót viselők, illetve az adó alap változatlanul:
A reklám közzétevőjénél:

  • az adóköteles tevékenységből származó adóévi nettó – bizonyos esetekben az ügynöki díjjal korrigált árbevétel, , illetve
  • a saját célú reklám közzététele esetén az adó alapja a reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költség.

 

A reklám megrendelőjénél:

  • reklám-közzététel havi összesített ellenértékének 2 500 000 forintot meghaladó része.

 

Az adó mértéke azonban – az adóval terhelt sáv szélesedése mellett – csökkent:

Az adó mértéke a közzétevőknél:

Új szabály: – az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó része után 0%,
(Eddig:- az adóalap 0,5 milliárd forintot meg nem haladó része után 0%)

 

Új szabály:- az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3%.
(Eddig:- az adóalap 0,5 – 5 milliárd forint között 1%,
  5 – 10 milliárd forint között 10%,
10 – 15 milliárd forint között 20%,
15 – 20 milliárd forint között 30 %,
20 milliárd forintot meghaladó része után 50%. )

 

A megrendelőknél az eddig 20 % helyett 5 % az adó mértéke.

2015. július 5-étől életbe lépnek a változások, és ezután minden megrendelést az új szabályok szerint kell végrehajtani.

 

A kapcsolt vállalkozásokra vonatkozó szabályokban lényeges változás, hogy az adóalapot csak abban az esetben kell összeszámítani, ha a kapcsolt jogviszony 2014. augusztus 15-e után, szétválással jött létre.

 

A jogszabály különválasztja a reklámközvetítőt és a reklámfelület-értékesítőt azzal, hogy bevezeti az egységes 15%-os jutalék, illetve betiltja az ügynökségi bónuszokat.

A reklámadó hatálya továbbra is a közzétevőt és a megrendelőt érinti, éppen ezért egy vállalkozás tervezett reklám, marketing akciója előtt érdemes tájékozódni a feltételekről.

 

Dr Sallai Csilla

Könyvvizsgáló

www.stallum.hu