2015. 07.05. nappal változott a reklámadóról szóló 2014. évi XXII. törvény.
Az adót viselők, illetve az adó alap változatlanul:
A reklám közzétevőjénél:
- az adóköteles tevékenységből származó adóévi nettó – bizonyos esetekben az ügynöki díjjal korrigált árbevétel, , illetve
- a saját célú reklám közzététele esetén az adó alapja a reklám közzétételével kapcsolatban közvetlenül felmerült költség.
A reklám megrendelőjénél:
- reklám-közzététel havi összesített ellenértékének 2 500 000 forintot meghaladó része.
Az adó mértéke azonban – az adóval terhelt sáv szélesedése mellett – csökkent:
Az adó mértéke a közzétevőknél:
Új szabály: – az adóalap 100 millió forintot meg nem haladó része után 0%,
(Eddig:- az adóalap 0,5 milliárd forintot meg nem haladó része után 0%)
Új szabály:- az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után 5,3%.
(Eddig:- az adóalap 0,5 – 5 milliárd forint között 1%,
5 – 10 milliárd forint között 10%,
10 – 15 milliárd forint között 20%,
15 – 20 milliárd forint között 30 %,
20 milliárd forintot meghaladó része után 50%. )
A megrendelőknél az eddig 20 % helyett 5 % az adó mértéke.
2015. július 5-étől életbe lépnek a változások, és ezután minden megrendelést az új szabályok szerint kell végrehajtani.
A kapcsolt vállalkozásokra vonatkozó szabályokban lényeges változás, hogy az adóalapot csak abban az esetben kell összeszámítani, ha a kapcsolt jogviszony 2014. augusztus 15-e után, szétválással jött létre.
A jogszabály különválasztja a reklámközvetítőt és a reklámfelület-értékesítőt azzal, hogy bevezeti az egységes 15%-os jutalék, illetve betiltja az ügynökségi bónuszokat.
A reklámadó hatálya továbbra is a közzétevőt és a megrendelőt érinti, éppen ezért egy vállalkozás tervezett reklám, marketing akciója előtt érdemes tájékozódni a feltételekről.
Dr Sallai Csilla
Könyvvizsgáló