Kérdése van a tagsággal kapcsolatban?

06-23/365-666  |  info@minke.hu

Mutasd a menüt

Mérlegképes kötelező továbbképzés számvitel és adózás nélkül csak könyvelőirodáknak?

Bár évek óta lehetőség nyílt e kiskapura, kizárólag a MINKE használja ki, hogy a számviteli és adózási témákon kívüli területekkel is foglalkozzon

 

Mikor a Pénzügyminisztérium illetékesei a mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzésének rendszerét az előírt két napos tematika helyett kreditpontos rendszerré alakították, igen komoly változásokat vezet(het)tek (volna) be a továbbképző cégek. E jelentős módosítás azonban a gyakorlatban sajnos nem hozott lényegi változást, a továbbképzést szervező cégek, szervezetek szinte kivétel nélkül ugyanolyan elv alapján /1 számviteli nap + 1 adózási nap/ konstrukcióban kínálják a képzést. Hihetetlen lehetőségek mellett mennek el a továbbképzők, a könyvelők pedig nem is tudnak arról, hogy a továbbképzést előírt kormányrendelet alapján akár azt is meg lehet tenni, hogy a tematika jó része egyetlen adózási és számviteli területet sem érint. A MINKE ezt a „kiskaput kihasználva” szervezi meg 2019-ben a mérlegképes továbbképzését, melyért éppúgy megkapják a résztvevők a 16 kreditpontot, mint bárhol máshol. Bemutatjuk részletesebben, hogy hogy is van ez – hiszen tudjuk, hogy sokak egyelőre hitetlenkedve olvassák e cikket.

Nos, a vonatkozó kormányrendelet értelmében a mérlegképes könyvelők kötelező továbbképzését előre, a PM általi kreditpont minősítési eljárás keretében megvizsgált, megfelelő oktatót prezentálva lehet megtartani. Biztos mindenki számára ismert, hogy a továbbképzés (előadás) elemei két részre vannak bontva: számviteli terület, illetve – és itt jön a lényeg – NEM SZÁMVITELI TERÜLET. Értelemszerűen ez utóbbi esetében mindenkinek az jut eszébe, hogy ez az adózás, holott ez óriási tévedés! A nem számviteli terület alatt nem csupán az adózásról lehet szót ejteni, hanem minden olyan kapcsolódó területről is szólhat az előadás, mely a könyvelők gyakorlati munkáját segíti. Mivel a MINKE nem csupán szakmai tartalmat kíván nyújtani a résztvevőknek, hanem valódi, használható gyakorlati segítséget is adni a mindennapi munkához, ezért a továbbképzésen a már megszokott szakmai tartalmakon kívül 180 percben olyan dolgokról lesz szó, amely egy könyvelőiroda hatékony működéséhez hozzájárul. Hogy melyek ezek a területek, amelyekről azt gondoljuk, minden könyvelőiroda vezetőnek tudnia kell? Ügyfélelvárások, ügyfélkiszolgálás, megfelelő ügyfél kommunikáció; GDPR a könyvelők életében;Milyen egy jó könyvelői szerződés?;Folyamatmenedzsment egy könyvelőirodában;Modern adatfeldolgozási lehetőségek;Változásmenedzsment – hogyan fejleszthetjük hatékonyan és emelhetjük a könyvelési tevékenység színvonalát?Úgy gondoljuk, e témák külön-külön is „megérnek egy misét”, és az, hogy ilyen előadás meghallgatásáért nem kell külön fizetni, hanem a kötelező továbbképzésen meghallgathatják a könyvelők, valódi „kellemest a hasznossal” jelenség.

 

FONTOS!

A fentiek miatt még egy sehol nem található, igencsak meglepő dolgot vezettünk be! Mivel elsősorban nem a főállásban, alkalmazottként, hanem a könyvelőirodákban dolgozó könyvelőket várunk (FIGYELEM! Véleményünk szerint az 1-2 fős könyvelő is könyvelőiroda, tehát őket is szeretettel várjuk! – Sőt! Ők azok, akik a legtöbbet fognak profitálni a két napból…), a részvételi díjakat is e szerint állapítottuk meg. Azok a könyvelők, akik számára a leghasznosabbnak ítéljük a továbbképzést, rendkívül kedvező, bruttó 9.900 Ft-os áron vehetnek részt a kétnapos (16 kreditpontot adó) továbbképzésen, míg a nem könyvelési tevékenységgel foglalkozó vállalkozásoktól érkező könyvelők 22.900 Ft-ért jelentkezhetnek a továbbképzésre!

 

Mivel a helyek 38 %-a már le van foglalva, mielőbb érdemes megnézni a részleteket ide kattintva (ugyanis nem garantáljuk, hogy ősszel lesz még hely a továbbképzésre): https://www.minositettkonyvelok.hu/merlegkepes-konyvelok-kotelezo-tovabbkepzese-2019/