Azonnali intézkedést sürgetnek a vállalkozások az elektronikus aláírási kötelezettség miatti fennakadások miatt
A 2025. november 1-jétől kötelezően alkalmazandó elektronikus aláírás új szabályai országos szinten jelentős akadályokat okoznak a munkaügyi támogatások igénylésében és elszámolásában. A vállalkozások beszámolói alapján a vármegyei kormányhivatalok foglalkoztatási osztályai egymástól eltérő tájékoztatást adnak arról, hogy mely elektronikus aláírási formák és szolgáltatók fogadhatók el. Emiatt sok esetben nem fogadják be a támogatási kérelmeket és elszámolásokat.
Az AVDH rendszer megszűnése következtében a vállalkozásoknak immár csak fizetős elektronikus aláírási szolgáltatásokat van lehetőségük igénybe venni. Azonban az elfogadott szolgáltatók és aláírási formák jelenlegi bizonytalansága miatt az októberi bérek elszámolásai tömegesen függőben maradtak, ami különösen a kis- és középvállalkozások számára okoz súlyos likviditási hátrányt.
A vállalkozások képviselői ezért Navracsics Tiborhoz, a közigazgatás-szervezésért felelős miniszterhez fordultak. Arra kérik, hogy:
- 2025. november 30-ig minden minősített elektronikus aláírással ellátott, illetve az e-Papír rendszerhez csatolt hitelesítési móddal benyújtott elszámolást fogadjanak be és dolgozzanak fel;
- a minisztérium november 30-ig tegyen közzé egyértelmű, országosan egységes iránymutatást az elfogadható elektronikus aláírási követelményekről.
A vállalkozások szerint a gyors és egyértelmű intézkedések elengedhetetlenek ahhoz, hogy elkerülhető legyen a további pénzügyi bizonytalanság, és biztosítható legyen a munkahelyek fenntartása.
Mnősített Könyvelők Egyesülete
